Kanał Bydgoski [5]

Kanał Bydgoski

Seria: Odkryj Polskę
Nominał: 5 zł
Metal: (MN25/CuAl6Ni2) MN
Średnica: 24 mm
Waga: 6.54 g
Stempel: zwykły
Naklad: 1200000 sztuk
Rant: moletowany nieregularnie; na boku ośmiokrotnie powtórzony napis: NBP, co drugi odwrócony o 180 stopni, rozdzielony gwiazdkami
Dodatek: brak
Data emisji: 2015-05-22
Cena emisyjna: 5 zł
W centralnej części monety – odwzorowanie zabytkowych spichrzy, znajdujących się nad rzeką Brdą w samym centrum Bydgoszczy. Wzdłuż otoku na wydzielonym pierścieniu – nazwa monety: KANAŁ BYDGOSKI. W dolnej części pierścienia – elementy dekoracyjne: linie stylizowane na fale. Linie brzegowe odwzorowane na monecie wychodzą poza centralną część rewersu na pierścień z miedzioniklu, tworząc przedłużenie perspektywy krajobrazu.
W centralnej części monety – wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej. Poniżej – znak menniczy: m/w, rok emisji: 2015. Wzdłuż otoku na wydzielonym pierścieniu – nominał: 5 ZŁOTYCH, kraj emitenta: RZECZPOSPOLITA POLSKA.

Porównywarka cen sklepowych

Jeśli chcesz mieć prezentowane wszystkie nazwy sklepów wykup abonament.
24.00  
38.00  
40.00  
www.mdnumi.pl 42.00
www.numisklep.pl 42.00
45.00  
www.coin24.pl 49.00
www.swiat-monet.pl 49.00
www.numizmatyczny.com 49.99
53.20  
55.00  
62.90  
www.supermonety.pl 64.99
www.e-kolekcjoner.pl 70.00

Ceny aukcyjne i sklepowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen aukcyjnych wykup abonament.

Ceny katalogowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen katalogowych wykup abonament.

Statystyki inwestycyjne

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Pomocnik inwestycyjny

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Artykuł związany z monetą

Kanał Bydgoski

Kanał Bydgoski, wybudowany w latach 1773–1774, jest wyjątkowym zabytkiem myśli hydrotechnicznej. Połączył dorzecza Wisły i Odry, poprzez ich dopływy – Noteć i Brdę. Budowa kanału trwała zaledwie półtora roku. W tym celu do głównych prac sprowadzono około 8 tysięcy osadników. Na przełomie XVIII/XIX wieku zbudowano śluzy murowane, które do dziś możemy podziwiać na starym Kanale Bydgoskim.

Znaczenie Kanału Bydgoskiego zdecydowanie wzrosło w drugiej połowie XIX wieku, kiedy pojawiły się pierwsze statki napędzane parą. Przed I wojną światową rozpoczęto przebudowę kanału. Uruchomiony w 1915 roku nowy odcinek połączył Brdę – poprzez śluzy „Okole” i „Czyżkówko” – ze starym kanałem. Inwestycja ta, ...

Czytaj cały artykuł