ORP Piorun [2]

Niszczyciel Piorun

Seria: Polskie okręty
Nominał: 2 zł
Metal: (CuAl5Zn5Sn1) NG
Średnica: 27 mm
Waga: 8.15 g
Stempel: zwykły
Naklad: 800000 sztuk
Rant: ośmiokrotnie powtórzony napis: NBP, co drugi odwrócony o 180 stopni, rozdzielony gwiazdkami
Dodatek: brak
Data emisji: 2012-12-12
Cena emisyjna: 2 zł
Centralnie, na tle morza, stylizowany wizerunek Okrętu Rzeczypospolitej Polskiej „Piorun”, niszczyciela z okresu II wojny światowej. Powyżej okrętu napis: NISZCZYCIEL / „PIOR UN”.

Projektant: Andrzej Nowakowski
Wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej. Po bokach orła oznaczenie roku emisji: 20-12, poniżej orła napis: ZŁ 2 ZŁ. W otoku napis: RZECZPOSPOL ITA POL SKA, poprzedzony oraz zakończony sześcioma perełkami. Pod orłem, po prawej stronie, znak mennicy: M/W.

Projektant: Ewa Tyc-Karpińska

Porównywarka cen sklepowych

Jeśli chcesz mieć prezentowane wszystkie nazwy sklepów wykup abonament.
www.monetyujurka.pl 2.89
2.90  
www.alegan.pl 3.00
www.goldon.pl 3.00
www.numizmato.pl 3.00
3.00  
3.00  
3.10  
3.10  
www.e-numizmatyk.pl 3.50
3.99  
www.artmonety.com.pl 4.00
www.e-kolekcjoner.pl 4.00
4.00  
4.00  
www.monety.gdynia.pl 4.00
4.00  
4.00  
4.50  
www.numizmatyczny.pl 4.50
www.supermonety.pl 4.99
5.50  
6.00  
www.monety24.net 9.00

Ceny aukcyjne i sklepowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen aukcyjnych wykup abonament.

Ceny katalogowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen katalogowych wykup abonament.

Statystyki inwestycyjne

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Pomocnik inwestycyjny

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Artykuł związany z monetą

Niszczyciel „Piorun”

ORP „Piorun” był brytyjskim niszczycielem typu „N”, zbudowanym w latach 1939-1940 w stoczni John Brown Co. w Clydebank. 5 listopada 1940 r. został przekazany przez admiralicję brytyjską Polskiej Marynarce Wojennej w zamian za utracony pod Narwikiem niszczyciel „Grom”. Po przeszkoleniu załogi „Piorun” rozpoczął służbę patrolową na wodach brytyjskich oraz w eskorcie konwojów atlantyckich. W styczniu 1941 r. włączono go do eskadry poszukującej na północnym Atlantyku niemieckich pancerników „Scharnhorst” i „Gneisenau”. Podczas postoju w Glasgow, w marcu, brał udział w ratowaniu załogi zbombardowanego podczas nalotu pancernika „Duke of York”. W tym miesiącu wszedł w skład eskorty konwojów kursujących pomiędzy Wielką ...

Czytaj cały artykuł