Olga Boznańska [20]

Olga Boznańska

Seria: Polscy malarze XIX / XX wieku
Nominał: 20 zł
Metal: 925/1000 Ag
Wymiary: 40x28 mm
Waga: 28.28 g
Stempel: lustrzany
Naklad: 20000 sztuk
Rant: gładki
Dodatek: tampondruk
Data emisji: 2016-09-14
Cena emisyjna: 185 zł
Na rewersie monety wizerunek Olgi Boznańskiej według Autoportretu (około 1906, Muzeum Narodowe w Warszawie), po lewej stronie paleta malarska, nawiązująca kształtem do jednej z zachowanych palet malarki. Na tle palety umieszczone są daty życia artystki: 1865–1940. Poniżej znajduje się sygnatura Olgi Boznańskiej.

Projektant: Urszula Walerzak
Awers monety przedstawia fragment obrazu Olgi Boznańskiej Dziewczynka z chryzantemami (1894, Muzeum Narodowe w Krakowie). W tle owalne plamy o nieregularnych kształtach, które nawiązują do sposobu kształtowania przez artystkę faktury malarskiej.

Projektant: Urszula Walerzak

Porównywarka cen sklepowych

Jeśli chcesz mieć prezentowane wszystkie nazwy sklepów wykup abonament.
www.numizmatyczny.pl 180.00
www.monetyujurka.pl 181.00
www.swiat-monet.pl 182.00
185.00  
185.00  
www.alegan.pl 186.00
189.00  
www.goldon.pl 194.00
www.mennica-gdanska.pl 199.00
199.00  
200.00  
205.00  
210.00  
www.e-numizmatyk.pl 215.00
215.00  
219.00  
www.monety.gdynia.pl 219.00
222.00  
www.enumizmatyczny.pl 229.00
229.00  
www.supermonety.pl 244.99

Ceny aukcyjne i sklepowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen aukcyjnych wykup abonament.

Ceny katalogowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen katalogowych wykup abonament.

Statystyki inwestycyjne

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Pomocnik inwestycyjny

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Artykuł związany z monetą

Olga Boznańska

Już za życia Olga Boznańska zdobyła wysoką pozycję w sztuce europejskiej. Urodziła się i wychowała w Krakowie, w rodzinie polsko-francuskiej; studiowała w Monachium, a później mieszkała w Paryżu, skąd przyjeżdżała do kraju i nadsyłała obrazy na wystawy.

Wypracowała indywidualną formułę malarstwa, stawiając sobie wysokie wymagania, nieustannie kształcąc rękę i oko, traktując sztukę poważnie i widząc w niej jedyną treść swojego życia. Specjalizowała się w portrecie, choć w okresie monachijskim tworzyła też sceny rodzajowe, a w następnych latach widoki z okna pracowni, wnętrza oraz wirtuozowskie martwe natury.

Portretowała dorosłych i dzieci, przedstawiała arystokrację, elity intelektualne i artystyczne, ...

Czytaj cały artykuł