Kanał przez Mierzeję Wiślaną [5]

Kanał Żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną

Seria: Odkryj Polskę
Nominał: 5 zł
Metal: (MN25/CuAl6Ni2) MN
Średnica: 24 mm
Waga: 6.54 g
Stempel: zwykły
Naklad: 1000000 sztuk
Rant: moletowany nieregularnie; na boku ośmiokrotnie powtórzony napis: NBP, co drugi odwrócony o 180 stopni, rozdzielony gwiazdkami
Dodatek: efekt kątowy
Data emisji: 2023-05-22
Cena emisyjna: 5 zł
Centralnie wyodrębniona płaszczyzna w kształcie koła, z prawej strony wejście do kanału żeglugowego od strony Zalewu Wiślanego, z lewej strony budynek Kapitanatu Portu Nowy Świat, u góry faliste linie. W otoku, u góry półkolem napis: KANAŁ ŻEGLUGOWY oraz u dołu półkolem napis: PRZEZ MIERZEJĘ WIŚLANĄ. Z prawej strony, pomiędzy napisami w otoku, wyodrębnione pole, na którym w zależności od kąta patrzenia jest widoczny napis: NBP albo rok: 2023.
Centralnie na wyodrębnionej płaszczyźnie w kształcie koła wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej. Poniżej orła półkolem oznaczenie roku emisji: 2023. W otoku, u góry, półkolem napis: RZECZPOSPOLITA POLSKA; u dołu półkolem napis: 5 ZŁOTYCH, poprzedzony oraz zakończony perełką. Pod orłem, po prawej stronie, znak mennicy: m / w.

Porównywarka cen sklepowych

Jeśli chcesz mieć prezentowane wszystkie nazwy sklepów wykup abonament.
www.supermonety.pl 7.99
8.00  
8.00  
8.00  
www.coin24.pl 9.90
10.00  
10.00  
10.00  
10.00  
www.e-kolekcjoner.pl 12.00

Ceny aukcyjne i sklepowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen aukcyjnych wykup abonament.

Ceny katalogowe

Jeśli chcesz mieć prezentowane wykresy cen katalogowych wykup abonament.

Statystyki inwestycyjne

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Pomocnik inwestycyjny

Jeśli chcesz mieć prezentowane dane z tego działu wykup abonament.

Film dotyczący monety


Artykuł związany z monetą

Kanał Żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną

Realizacja pierwszego etapu nowej drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, trwała niespełna trzy lata, jednak przygotowania do tej inwestycji rozpoczęły się dużo wcześniej. Sam pomysł budowy kanału sięga jeszcze czasów panowania króla Stefana Batorego, a po II wojnie światowej wracał do niego inż. Eugeniusz Kwiatkowski, budowniczy portu i miasta Gdynia: Narzucają się dwa zadania o dużym znaczeniu gospodarczym. Jest to przekopanie kanału na Mierzei zamykającej Zatokę Elbląską w okolicach Kalbergu, dającego proste i bezpośrednie wyjście na Bałtyk oraz ożywiającego małe porty rybackie tej Zatoki.

Pierwsze prace projektowe rozpoczęły się już w 2007 r., kiedy to przystąpiono do opracowania tzw. studium ...

Czytaj cały artykuł